joi, 22 octombrie 2009

SOS in U.E.

Hola!!!!
Niciodata nu mi-a placut sa tin un jurnal sau sa imi dau aere de mare bloggeritza( mi-ai citit blogu?) dar sincer e NECESAR.Ma simt super prost cand vreau sa vb cu voi si chiar atunci cand\ te intreaba ceva( bunaaa ce mai faci)....ii trantesc un.(scuze trebuie sa plec)....merg la facultate..la cumparaturi..la fiesta...trebuie sa invatz:(....sa dau cu matura:(((((((((....sa gatesc:P:P

E a 4a saptamana in Spania si incep usor sa ma obisnuiesc. Totul se inchide de la 2-4(5) iar bancile functioneaza numai dimineata( sa tot lucrezi la banca).Duminica Doamne fereste sa lucreze vre un spaniol iar sarbatorile sunt intotdeauna luni( lunea dupa duminica nu stiu care), doar nu am vrea sa pice sarbatoarea sambata sau duminica?
E esential sa inveti cuvintele astea: fiesta, siesta, vale (ok), esta( asta e),graciaaa( gracias in accent Andaluz:))- fara astea nu poti supravietui:)))( chiar nu poti..spanioli sunt dezastru la limbi straine...=))
carrefour se pronunta carefur
yahoo e jahu
facebook se citeste cum se scrie
Nu stiu cum au deosebitul talent de a studia engleza din clasa a 3a iar la conferinte sa aiba un accent care i-ar face pe presedintii nostri sa para profesori de Cambridge.Nu stiu cat de mult ati ras voi la discursurile lu Iliescu in engleza dar eu miercurea trecuta nu mai puteam de ciuda ca nu mi-am adus camera.Am fost la o conferinta la facultate unde a venit un lector german care a vorbit in engleza.Oricum saracul neamt a trebuit sa isi solicite mult nervu cohlear pentru ca nu intelegea nimic din intrebarile formulate de spanioli in engleza( nici profii nu prea sunt grozavi).Iar cand colegul meu neamt tot Erasmus l-a intrebat ceva in engleza..auzeam intrebarile existentiale ale spaniolilor( que esta hablando??)....
In rest spaniola care se vorbeste aici eeeeeee sevillana.....adica cei veniti din Barcelona sau alte zone isi ciulesc mult urechile ca sa inteleaga...noi strainii ce sa mai zicem....Bine eu am avut norocu ca stiam bine limba ca se mirau si ei ca ii inteleg...dar tot am colegi la care ma uit lung pana sa pricep( astia de obicei sunt din zonele rurale...cu cat e mai de la tara cu atat intelegi mai greu=))

Oricum am o tornada de limbi in cap- uneori nici nu stiu ce mai vorbesc.La cursuri lectoru profu vorbeste in spaniola literara, colegii in sevillana, nemtalaii din ERassmus nu pricep nimic si ma intreaba in engleza(asa ca raspunde-le in engleza), mexicanii in spaniola de mexic(:))),nemtii mai vorbesc intre ei in germana si mai trage cu urechea sa vezi dc vorbesc de tine, acasa stau cu o italianca, o englezoaica si o unguroaica(bine pe ea chiar nu o inteleeggg!!)

Azi mi-am facut si eu prima mancarica(pai fetele tot gateau, italianca pizza:d,unguroaica paprika:p,iar englezoaica clatite cu spanac:).Am facut si eu mancare romaneasca: sos de mere cu pere si prune( ceee nu e romaneasca, asta e singuru lucru pe care stiu sa-l fac,,,deocamdata:d:))

Asa ca o sa ma intorc acasa cu o dubla specializare in gatit si curatenie ambientala ca masteru la mancarea cu microunde l-am absolvit cu brio(pot sa tin prelegeri:)


Acum ma culc(as mai scrie multe dar e fff tarziu) si maine am multe de facut( cautat dinti pentru endodontie):)))


Va puuup ( puteti sa imi scrieti comenturi k nu stiu cand va prind pe messs)
si imi e tare dor de voi
vaaaa puuuuup



aaa
Maria Hustina Rosana =)))))))))))))))))))

2 comentarii:

  1. Loolzaa :)) Asta ca idee generala :P In rest, nu stiam ca ai plecat in Spania cu fac - sper nicey :P Sper sa nu-ti fie dor prea curand de Romanica :D eu as pleca si acum :) 4ever :D. :*:*:* Nite nite 4 l8erz si btw poate te invat eu sa cook ceva nicey cum ar fi: prajiturele cu stafide si nuca, mancare de gutui (doolce) si crema de zahar ars ;))

    RăspundețiȘtergere
  2. las ca retete te invat eu daca vrei;))

    RăspundețiȘtergere